20-årsdagen närmar sig

Först måste jag bara få berätta: Hittills (16/6) i juni i år har vi haft fler besökare än under hela månaden ifjol!

Och fler lär det bli, för nu är det snart dags för vårt 20-årsjubileum. 1996 var den 29 juni en söndag som passade bra för invigning av Dalénmuseet. I år råkar det vara en onsdag och vi bjuder in till kalas. Vi är glada att några människor som var viktiga när museet skulle startas och byggas kommer till oss och berättar hur det gick till. Vi kommer också att berätta vad som sker på museet nu för tiden. Och äta tårta!

Den 29 juni har vi öppet hus kl 14-19 så att alla som vill ska kunna komma och fira med oss, utan att det krockar med eventuellt jobb.

Här ser ni programmet för jubileumsdagen:

14:00 Välkomna. Carl-Eric Gabrielsson.

14:10 Eva Erson Åbom, f.d. AGA, berättar om arbetet med iordningställandet av Dalénmuseet.

14:30 Ev uppvaktningar.

15:00 Gillis Hellberg kåserar om skapandet av museet.

15:15 Kaffe och tårta.

16:00 Eva Erson Åbom, f.d. AGA, berättar om arbetet med iordningställandet av Dalénmuseet.

17:30 Elin Andersson, föreståndare berättar om museet idag.

18:00 Bilder och berättelser från museets födelse. Roland Nilsson och Carl-Eric Gabrielsson.

18:30 Kaffe och tårta.

Fri entré under öppet hus.

Hjärtligt välkomna!