Dalénmuseet öppnar för säsongen 2019

Fredag 15 mars kl 10.00 öppnar vi upp Dalénmuseet för säsongen. Vi har öppet tisdag -fredag 10.00-16.00, lördag – söndag 12.00-16.00.

I år firar vi ett stort jubileumsår, då det är 150 år sedan Gustaf Dalén föddes, AGA-bilen firar 100 år och AGA-spisen 90 år.

Vi har flera evenemang som berör de olika jubileerna, bland annat kommer vi att ha temadagar under säsongen. Vi kommer naturligtvis att speciellt uppmärksamma AGA-bilen den 6 juni med en veteranbilsträff utanför museet och vi kommer att ha en särskild spisdag den 18 juli med föreläsning om AGA-spisen. En av föreläsarna är Christine Koele som har skrivit den populära boken ”Gamla spisar är heta”.

Varmt välkomna!

Museiföreståndare Ramona Örqvist utanför Dalénmuseet