Dalénmuseet stänger snart för säsongen

Nu är det höst och det är sista veckan som som Dalénmuseet har öppet för säsongen 2018.

Naturligtvis har vi guidade visningar för bokade grupper, både mindre och större sällskap, efter överenskommelse även under hösten och vintern.

Säsongen som har gått har varit händelserik med Påskrundan med Joachim Ström, besök av Dalénsläkten, Museernas Dag med många besökare, Kulturarvsdagen och alla våra ströbesökare och bussresenärer.

Nästa år är ett stort jubileumsår där vi kommer att fira att det är 150 år sedan Gustaf Dalén föddes, AGA-bilen fyller 100 år och att AGA-spisen har funnits i 90 år.

Nästa år hoppas vi på ännu mer besökare genom att ha flera olika besökspaket att välja på, bl. a. ett bilpaket för den bilintresserade.

Vi tackar för samarbetet med Restaurang Fyrvaktaren och hoppas på fortsatt gott samarbete under nästa säsong.

Nu när vi går mot mörkare tider – Låt ljuset vara med er!