Fotoklubben hjälper till med nytt vykort

Stenstorps fotoklubb förlade ett möte på Dalénmuseet med uppmaningen att ta bilder till ett nytt vykort.
BILD: ELIN ANDERSSON

Även om museet har stängt för säsongen så händer det spännande saker. Förbokade busslaster och föreningsutflykter tas emot som vanligt, och just ikväll är Stenstorps fotoklubb på besök.

Tanken är att Dalénmuseet ska göra ett nytt vykort att sälja till besökarna inför nästa säsong. Och för att få nya infallsvinklar och fler ögon som ser historien om Gustaf Dalén så bjöds Stenstorps fotoklubb in. Amatörfotografer från byn och dess omnejd smyger runt i utställningarna och försöker hitta den bästa vinkeln, en bra bildkomposition och utmanas av de skiftande ljusförhållandena.

Resultatet av kvällen kommer att presenteras under första halvan av 2018.