Nobelpristagarens barnbarn berättar om sin morfar

Dalénmuseet fyller 20 år i år och vi vill därför arrangera något extra. Onsdagen den 16 mars kl 14:00 kommer Gustaf Daléns ena barnbarn, Peter Keen, att komma till museet och berätta om sin morfar, nobelpristagaren. Detta är den första av flera jubileumsaktiviteter som planeras under året. Redan samma kväll är det sedan årsmöte, och kallelse till samtliga medlemmar har skickats ut.

Peter Keen kommer att tillsammans med berättelsen att visa bilder i museets biograf. Max 30 personer får plats, så först till kvarn gäller. För att det ska höras extra bra har vi också hyrt in en ljudanläggning.

Museet är öppet kl 10-16 (som alla tisdagar-fredagar) och för de besökare som kommer minst en timma före föredraget kan en guidning hinnas med.

Entrépriser: Vuxna 60 kr
Barn/Ungdomar upp till 20 år: 20 kr
Barn 0-7 år: Gratis i målsmans sällskap.

Evenemanget går att hitta både på denna hemsida, och på facebook: https://www.facebook.com/events/555429634625694/

Hjärtligt välkomna!