Öppet i helgen 12-16

Veckan som gått har varit händelserik som vanligt. Dalénmuseet ställde ut på Stenstorps marknad 1 maj och berättade om vårt jubileumsår, Gustaf Dalén 150 år.

På marknaden sålde vi böcker, optimistnålar, samt fick några nya medlemmar till Gustaf Dalénsällskapet, vilket vi är mycket glada för naturligtvis.

Jag vill passa på att tipsa om ett radioprogram inspelat nu i vår, bland annat på Dalénmuseet, som ska handla om svenska uppfinnare. Programmet finns på P1, vetenskapsradion, att ladda ner – där poddar finns, sök på ”Svenska uppfinnare – Ljusspridaren Gustaf Dalén” Vetandets värld.

Besök gärna Dalénmuseet i Stenstorp, ett av Sveriges finaste museer, utnämnt till årets turistmål inom historiska sevärdheter.