Öppet sista dagen för säsongen 2018

Här på Dalénmuseet har vi haft en fantastisk säsong med många besökare som har fått höra den spännande berättelsen om Gustaf Dalén. När vi bläddrar igenom vår gästbok ser vi vad besökarna har skrivit om museet och det tar vi till oss och blir väldigt glada för.

Tack alla besökare!

Nästa år hoppas vi på ännu fler besökare då vi firar ett jubileumsår och vi kommer att uppmärksamma att det är 150 år sedan Gustaf föddes på Skräddaregården i Stenstorp och att det är 90 år sedan AGA-spisen kom. Ett annat stort jubileum är att AGA-bilen firar 100 år och det kommer vi speciellt att uppmärksamma.

Naturligtvis kan man fortfarande besöka oss i höst och vinter, men efter 15/9 är det förbokade besök som gäller. Ring 0500-457165 eller mejla info@dalenmuseet.se. Vi tar emot både små och stora grupper.

Välkomna!

Vi ses!