I helgen är det internationella Fyrdagen 2018

I helgen 18-19 augusti, hälsar vi alla välkomna till museet som vill fira Internationella Fyrdagen genom att besöka museet och få veta mer om Gustaf Dalén och hur AGA ljussatte hela världen.

Fyrar på ett 70-tal platser i Sverige är öppna för allmänheten under Internationella Fyrdagen.

Utanför museet har vi också en fyr, en av de få som fortfarande drivs med acetylengas.

Fyren har tidigare stått vid Vänern och lotsat båtar in i hamn.

Kom gärna och ta en titt i helgen! Öppet kl. 12.00-16.00, både lördag och söndag.

Guidade visningar på museet!

Obs! Bli inte besviken om inte fyren blinkar. Den är utrustade med Gustaf Daléns världsberömda uppfinning solventilen, som stänger av gastillförseln så länge som det är ljust ute.

Välkomna!