Dalénmuseet öppnar för säsongen 15 mars 2018

Evenemangsdetaljer

• Datum:

Äntligen!

Nu öppnar Dalénmuseet för säsongen torsdag 15 mars. Alla besökare är varmt välkomna att få se vår utställning som handlar om Gustaf Dalén och AGA.

Vi kommer att ha öppet tisdag-fredag kl 10.00-16.00. Öppettider på lördagar och söndagar kl 12-16. Entrépriset är 70 kr för vuxen och 30 kr för barn 7-18 år. Förutom utställningen erbjuder vi en kortfilm som handlar om Gustafs liv och uppfinningar och ett ljud- och ljusspel, samt guidade visningar. Vi har också hörlurar som man kan låna och då kan man på egen hand gå runt och lyssna på guidningen i lugn och ro.

Vårt museum har bra tillgänglighet, samt är handikappanpassat, med ramp och stor toalett.

Vill man ta tåget hit, går det alldeles utmärkt, eftersom museet ligger precis rakt över gatan från järnvägsstationen sett.

Något som vi är väldigt glada över i år, på Påskrundan, är att konstnären Joachim Ström ska ställa ut sin konst hos oss på Dalénmuseet. Mer information om detta kommer senare.

VÄLKOMNA!