Invigning Jubileumsutställning

Evenemangsdetaljer

Program vid invigningen:

12:00 Dalénmuseet öppnar
12:30 Invigningstal av Ann Blomqvist Ölander, ordförande i Röda Korsets regionråd Väst
13:00 Guidning i museets utställningar
14:30 Föreläsning om Svenska Röda Korsets historia
16:00 Dalénmuseet stänger

Stenstorps rödakorskrets säljer hembakat fika till förmån för den lokala verksamheten.
Entré: 60 kr för vuxna, 30 kr för barn över sju år. Yngre barn gratis i målsmans sällskap.

Planerar ni vårens, sommarens eller höstens utflykt? Välkomna till oss!
Förutom Dalénmuseet med Jubileumsutställningen om Svenska Röda Korset så kan ni samtidigt besöka Bonadssamlingen som ligger i huset intill. Både fika och mat går att boka på Restaurang Fyrvaktaren, också det bredvid museet.
Vi kan även ordna så att ni kan hålla möte i samband med ert besök i Stenstorp. Kanske sommaravslutning? Eller höstupptakt? Ett styrelsemöte? En träff med arbetsgruppen?
Ring oss så diskuterar vi idéer och lösningar som passar just er grupp.

RK-logga