Kulturarvsdagar med guidning och film på Dalénmuseet!

Evenemangsdetaljer

• Datum:
  • Lokal: Dalénmuseet

Dalénmuseet Stenstorp

Runt om i Europa genomförs Kulturarvsdagar 11-13 september. Temat här i Sverige är i år “Människors värv och verk  – en resa i industri- och teknikhistoria”.

Och det passar ju jättebra för Dalénmuseet i Stenstorp i Västergötland!

Vi visar upp Nobelpristagaren Gustaf Daléns liv, värv och verk tillsammans med den teknik- och industrihistoria som gasbolaget AGA stått för genom åren.
Samtliga besökare kommer att erbjudas guidning bland de fyrtekniska uppfinningar som ledde fram till Nobelpriset i fysik 1912, se en film om Daléns liv och  uppfinningar och dessutom ett spännande ljud- och ljusspel.

Museet är öppet för drop-in fredag kl 10-16, lördag och söndag kl 12-16. Om ni är en grupp större än tio personer får ni gärna boka in er inför ert besök hos oss.
Entré: 60 kr, barn 7-15 år 30 kr och yngre barn gratis i målsmans sällskap.

Dalénmuseet är handikappanpassat.

En kommentar