Motorhistoriska dagen firas över hela landet den 6 juni – och på fem platser lite extra!

Den 6 juni, på Sveriges nationaldag, firas traditionsenligt Motorhistoriska dagen runt om i hela landet.

Runt om i landet kommer därför ovanligt många historiska fordon att synas på vägarna i samband med alla evenemang.

Fem av Motorhistoriska dagens evenemang, Norberg, Trelleborg, Stenstorp, Falkenberg och Visby, är värda extra uppmärksamhet då de är finalister i årets ”Kultur på väg”, Motorhistoriska Riksförbundets och Nostalgia Magazins arrangörstävling.

Här i Stenstorp firar Dalénmuseet tillsammans med Skaraborgs Motorveteraner att AGA-bilen fyller 100 år.

Mer om årets finalister finns att läsa på MRHF:s hemsida.

Alla kan vara med och fira Motorhistoriska dagen – med eller utan ett historiskt fordon!

Välkomna till en fantastisk dag!