Gun-Britt vår 125 000:e besökare!

Besökare nummer 125 000 blev Gun-Britt Bergström från Göteborg. Här uppvaktas hon av museoföreståndare Elin Andersson. FOTO: ROLAND NILSSON

FOTO: ROLAND NILSSON

Dalénmuseet i Stenstorp fick under fredagen ta emot sin 125 000:e besökare sedan öppningen för 19 år sedan.

Under fredagen inväntades en grupp resenärer från Rolfs Flyg och Buss i Göteborg. Vad varken arrangören eller resenärerna visste var att det skulle bli ett speciellt besök på Dalénmuseet i Stenstorp.

När 15 personer passerat in genom dörren uppnåddes nämligen ett historiskt besöksantal.

Som besökare nummer 125 000 räknades Gun-Britt Bergström från Göteborg in.

– Vi är ute på en dagstur till några olika smultronställen och då ingår Dalénmuseet. Jag är väldigt nyfiken på att se vad ni berättar här, säger hon inför besöket.

Grattis och välkommen, säger vi på Dalénmuseet. Nu ser vi fram mot tusentals besökare till.