Hör oss på Radio Falköping på söndag eller onsdag

Hej!

Att synas och höras är viktigt för att besökarna ska få kännedom om möjligheten att besöka Dalénmuseet. Så i veckan har vi passat på att spela in ett två timmar långt radioprogram som ska sändas av Radio Falköping två gånger på söndag 12 april och i repris på onsdag 15 april.

Sändningstiderna är kl 8-10 och kl 19-21 på söndag och kl 12-14 på onsdag. Om man inte kan ratta in 90,8 MHz på sin radioapparat går det lika bra att lyssna på www.fnf.nu under samma tider. Däremot går det inte att lyssna i efterhand, utan enbart när det sänds ut.

Det är Gustaf Dalénsällskapets ordförande Carl-Eric Gabrielsson som är programledare för ”Radio Centern” (han är aktiv som politiker också) och jag, Elin Andersson, som är gäst i programmet och berättar om Svenska Röda Korsets 150 år och givetvis om Dalénmuseet. Vi hoppas med detta sprida kunskapen om oss också lokalt, och hoppas locka hit fler besökare från närområdet.

Lyssna så får ni en extra trevlig helg!