Inbjudan till medlemskväll för Gustaf Dalénsällskapet

Styrelsen inbjuder medlemmar i Gustaf Dalénsällskapet att gå på studiebesök till Falbygdens museums kulturhistoriska föremålssamling, som nu finns i Aristos gamla lokaler på Gärdesgatan 11 i Gamla stan, Falköping.

Vi kommer att bli guidade av antikvarie Chatrine Ljungqvist och fika tillsammans.

När? Måndag 28 september 2015. Samåkning från Dalénmuseet kl 17:30. Guidningen börjar kl 18:00. Det går också bra att komma direkt till Gärdesgatan 11 i Falköping, bara vi vet att ni kommer.

Var? Aristos lokaler på Gärdesgatan 11 i Gamla stan, Falköping.

Medtag eget fika.

Meddela oss gärna hur många som kommer, så att de på Falbygdens museum vet hur många fikaplatser de ska iordningställa.

Anmäl er till Dalénmuseet på tel 0500-457165 eller mail info@dalenmuseet.se senast måndag 21 september.

Välkomna!