Öppet alla dagar i juli!

Sommaren är här, oavsett väder, och vi på Dalénmuseet utökar nu öppettiderna.

Hela juli månad har vi öppet samtliga dagar. Under vardagar är det kl 10-16 som gäller och på helgerna kl 12-16. Under dessa tider går det bra att droppa in om ni är ett mindre sällskap som är ute på utflykt. Om ni däremot är en större grupp får ni gärna ringa och boka en tid innan ni kommer.

Samtliga besökare får se en film, vilket ingår i entrépriset på 60 kr för vuxna och 30 kr för barn 7-15 år. Yngre barn går in gratis i målsmans sällskap.
På Dalénmuseet får ni lära er mer om den ende nobelpristagaren som är född och uppvuxen i Stenstorp, ja faktiskt i hela Västsverige. Vad var det han gjorde för att få fyrarna att börja blinka? Vilka viktiga uppfinningar har Gustaf Dalén och hans företag AGA tagit fram?

Välkomna till oss!