Tack för den här säsongen!

Idag är sista dagen vi har öppet för drop in-besökare den här säsongen. Små och stora grupper kan fortsätta boka in sig för tidsbestämda besök.

Vi har haft öppet sedan den 15 mars, för när tranorna kommer på våren kommer också turisterna till vårt område. Sommaren har varit en blandning av bussbolag, föreningsutflykter och allmänheten som tittar in med ojämna mellanrum. Det som förenar våra besökare är att alla verkar nöjda, tackar för fin guidning och gläds över att ha fått lära sig nya saker.

Många grupper lockas av den treenighet vi erbjuder tillsammans med Gunvor Johdets Bonadssamling och lunch eller fika (eller både och) på Restaurang Fyrvaktaren. Det paketerbjudandet fortsätter vi med nästa år https://www.dalenmuseet.se/paketerbjudande/

Alla ideella krafter som engagerar sig för Dalénmuseet och de andra museerna i Stenstorp var ute på en gemensam studieresa till Uddevalla och Trollhättan, och det var en härlig dag. Bilderna här nedan kommer från den utflykten.

Tack för den här säsongen!
Vänliga hälsningar Elin Andersson, museiföreståndare

Vi tittar på bonaderna från Gunvor Johdets Bonadssamling som lånats ut till Bohusläns museum.

Det var intressant på Olidans kraftstation i Trollhättan. BILD: ELIN ANDERSSON

Henrik Olsson guidade oss på Innovatum, Saabmuseet och Nohabs smedja i Trollhättan.
BILD: ELIN ANDERSSON

Vackert runt den gamla smedjan i Trollhättan.